piątek, 13 listopada 2015

Alize Cotton Gold Batik nr 5508


Melanż ten nazwałam ciepłym powiewem jesieni ;)



Włóczka tureckiej produkcji, która w składzie posiada w 55% bawełny oraz 45% akrylu, jest niesamowicie przyjemną i miłą w dotyku włóczką. Skręcone nici  nie rozwarstwiają się, dzięki czemu przerabianie szydełkiem to czysta przyjemność.
Włóczka w wersji melanżowej (określenie batik - melanż) całkowicie zdobyła moje serce...

Pierwszą chustę (powyższą)  przerabiałam szydełkiem 2mm i wszyła dość sztywna, włóczkę tą można prać ręcznie w 30 stopniach oraz prasować żelazkiem.



Natomiast przy drugiej byłam już mądrzejsza i przerabiałam ją szydełkiem 3,5 mm, wyszła świetnie. Idealny efekt, dlatego polecam szydełko 3,5mm

Jeden motek posiada 330m włóczki o wadze 100g
Z jednego motka można wydziergać np. czapkę, natomiast na chustę z możliwością owijania się potrzebne są co najmniej 2 motki.

Idealna włóczka na pory roku przejściowe, nie polecam zimą lub późną jesienią, ponieważ nie ogrzewa jak czyni to wełna ;) Ja swoją czapkę podszyłam polarem i jest znacznie cieplejsza ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz